Megosztás

Hasznos info

Fogyás lúgos vízzel, lúgosítással

2011.09.01.

A szép alak, egészséges test mindenkinek fontos. Kár, hogy a sorrend nem fordítva van. Pedig az egészség fontosabb, mint a derekunk átmérője. A fogyókúrákkal az a baj, hogyan sokan ész nélkül csinálják őket, ezzel sokkal nagyobb kárt okozva szervezetükben. Sok fogyókúra nagyon drasztikus és sok fanatikussal nem lehet megértetni, hogy a koplalás nem vezet sehova.

 A jó fogyókúrához sok idő és türelem és sok odafigyelés kell. A lúgosítás és a lúgos víz fogyasztása az mellett, hogy egészséges fogyasztó hatású is, ha jól csináljuk.
Az elhatározás az első lépés, rá kell hangolódni, fel kell készülni, mert akár bevalljuk, akár nem ez egyfajta megmérettetés arra irányulóan, hogy mennyire tudunk urai lenni szervezetünknek. Ha az elhatározás meg van, érdemes minél több információt begyűjteni a fogyókúrával kapcsolatban, mire kell odafigyelni, mit érdemes, mit tilos. Persze a tiltott dolgok fogyókúránként változnak. A legjobb egy olyan diéta kiválasztása, ami tudatos étrendet kíván meg, de nem igényel koplalást. A lúgos víz akármelyik diétánál fogyasztható, de leginkább a lúgosítóval hatásos.

Fogyás lúgosítással, lúgos vízzel

A lúgosító diéta és a lúgos víz fogyasztó hatása közvetett is, ez pontosabban azt jelenti, hogy a sav-bázis egyensúly helyreállításával könnyebben elérhető és még könnyebben megtartható a kívánt testsúly. A megnövekedett testzsír az elsavasodás egyik tünete, ezért nem feltétlenül elég csak a zsíros ételek étrendből való kivonása. Testzsírt azért is termel a szervezet, hogy a savakat zsírszövetekbe kösse, és ezáltal távol tartsa. Nézzük, mi az a négy szempont, amit követni kell a lúgosító diéta során.

  1. Igyunk sok folyadékot, lehetőleg lúgos víz formájában. Megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék nélkül a fogyás lehetetlen és a már elért testsúly sem tartható. Egy nap átlagosan 2-3 liter vizet veszítünk izzadással és légzéssel, ez változhat a mozgás mennyiségével. Fontos, hogy egy nap legalább 2 liter folyadékot, lehetőleg lúgos vizet vigyünk be szervezetünkbe. Nem gondolnánk, de csak ha enyhe a kiszáradásunk, már az is lassítja anyagcserénket. A másik veszélyes következmény, hogy szervezetünk a szomjúságot éhségnek éli meg, így többet eszünk a kevesebb folyadék bevitelénél. A lúgosító étrendeknél a napi folyadékszükségletet a kilókkal arányosan határozzák meg, 15 kilóként 1 liter, azaz egy átlagos 60 kg-os testsúlyú embernek egy nap 4l lúgos víz fogyasztása lenne ajánlott. Ehhez azért edzettnek kell lenni!
  2. Lúgosító ételek fogyasztása és a lúgos vízfogyasztása elengedhetetlen kelléke a lúgosító diétának. A lúgosító ételekről bárhonnan könnyen hozzájuthatunk egy jegyzékhez, vagy akár receptekhez is. Fontos, hogy odafigyeljünk az étkezésünkre, de nem kell megijedni, elég, ha okozatosan iktatjuk be a lúgosító ételeket és fokozatosan iktatjuk ki a savasító ételeket, a lúgos vizet viszont már a diéta elejétől fogyasszuk. Meglepődünk rajta, de a zsír elengedhetetlen a lúgosításhoz, csak éppen nem mindegy milyen. A hatékonyságát az adja, hogy leköti a savakat, energiaforrásként is első osztályú, a telítetlen zsírok a legmegfelelőbbek a fogyókúrához.
  3. Ahhoz hogy a fogyókúránk hatása szemmel is jól látható legyen, nem elég lúgos ételeket és lúgos vizet fogyasztani, saját magunkat is aktivizálni kell. Fontos, hogy a mozgást beiktassuk a mindennapi rutinjain közé. Nem szabad rögtön a legjavába vágni, a mozgásnál is fontos a fokozatosság.
  4. A lúgosító diétánál ajánlott fogyasztó és zsírégető vitaminok szedése, de én azt javasolnám, hogy ebben a témában ha tudjuk kérjük ki egy szakember véleményét, nehogy hirtelen sok legyen a változás szervezetünknek. A lúgos víznek és általában a lúgos ételeknek nincs negatív hatása, de a kiegészítőkkel azért óvatosan bánjunk.
vissza